18. marts 2020
Til vores kunder og samarbejdspartnere
Hos Invacare stræber vi altid efter at yde den bedst mulige pleje og omsorg til dem, der har brug for det – det ligger i vores natur og i vores mission. I takt med at situationen med COVID-19 har udviklet sig, er vi i endnu højere grad optagede af at kunne levere hjælpemidler til de nødlidende. Vi har som virksomhed indført en række arbejdsmæssige ændringer, som gør det muligt for os fortsat at have et sikkert arbejdsmiljø, levere vigtige hjælpemidler til vores kunder og yde en væsentlig støtte til vores fællesskaber. Det ligger os meget på sinde at gøre vores arbejdsmæssige ændringer så gennemsigtige for dig som muligt.
Vi gør først og fremmest alt, hvad vi kan for fortsat at hjælpe der, hvor der er behov. Vi holder åbent i videst muligt omfang og arbejder med det antal medarbejdere, som er nødvendigt for at kunne tage imod ordrer samt producere og sende vigtige hjælpemidler fra vores forskellige produktions- og distributionssteder rundt omkring i verden. Produktkategorier senge, madrasser og oxygenhjælpemidler er særligt vigtige i den aktuelle situation, og vi arbejder ihærdigt på at opfylde den store efterspørgsel.
Af hensyn til vores medarbejderes sikkerhed tager vi alle nødvendige forholdsregler og følger regeringens og sundhedsmyndighederne anvisninger for at sørge for, at vores arbejdspladser er sikre. Derudover benytter vi os af teknologi, som gør, at vores medarbejdere enten kan arbejde mere effektivt hjemmefra eller arbejde mere spredt i virksomhedens afdelinger under sikkerhedsmæssigt forsvarlige forhold.
Har du spørgsmål, kan du få fat i os på samme måde, som du plejer. Vi vil opfordre dig til først at besøge vores hjemmeside (www.invacare.dk) for at få de mest aktuelle opdateringer om den nuværende situation eller kontakte vores kundeservice eller din lokale salgskonsulent.
Den aktuelle krise berører os alle lokalt og binder os sammen globalt. Vi bestræber os på at få det bedste ud af situationen på vegne af vores kunder og medarbejdere og ved at støtte vores fællesskaber og partnere verden over. Vi skylder vores medarbejdere en stor tak, fordi de hurtigt har tilpasset sig de nye forhold og fundet veje til at fortsætte vores vigtige arbejde, så vi fortsat kan være med til at opfylde behovet for kvalitetshjælpemidler.
Vi følger situationen nøje, da den som bekendt ændrer sig meget hurtigt og på forskellige måder rundt om i verden. Selv om det er vanskeligt at se ret langt ud i fremtiden, vil vi komme med opdateringer, når situationen kræver det. Indtil da vil vi sige tak for din fortsatte opbakning og forståelse. Vi glæder os over at kunne hjælpe vores medmennesker.
Pas godt på dig selv.
Med venlig hilsen
Matthew E. Monaghan
Chairman, President, CEO